Senaste bröstpasset tränade jag med polarn igen så skrev inte ner statsen då. Men jag tog EXTREMT lite i bänkpressen. Körde ett tungt pass och jag blev nästan mörkrädd hur mycket jag har tappat… Men men jag får skylla på att jag satsat på mera volym och högrep dom senaste åren. Nog om detta.

Kosttillskott

Jag är lite av en kosttillskott-nörd. Jag har använt dom flesta produkterna i mina dagar. Till exempel:

  • Proteinpulver, uteslutande whey 80
  • Aminosyror, både EAA och BCAA
  • Kreatin
  • PWO i alla dess former.
  • Vitaminer och mineraler

Thats about it. PWO tycker jag är det roligaste, roade mig med att blanda egna för något år sedan. Hade typ 6-8 olika burkar med grejer. Men det första kosttillskottet jag använde var whey 80. För övrigt kan jag tipsa om en bra sida som jämför kosttillskott, kosttillskottguiden. Där finns det bra och relevant fakta om kosttillskott och även med källhänvisningar. Smarta prisjämförelser också.

Jag har på senaste tiden dock testat att dra ner lite på användandet. Jag kör just nu endast ett lite bättre proteinpulver, nämligen ett whey 100 från gymgrossisten. Star Nutrition whey 100 heter det. Kör det istället för aminosyror innan och efter gympassen. Sen även som ett extra proteinkomplement under dagarna. Ska utvärdera framöver om det funkar bra. Sjukt svårt att säga dock när det händer så lite åt gången i min träning. Det handlar ju om promillen. Men en mycket bra sak med detta är iaf att det är så mkt billigare. Men känner jag mig bra så kommer jag troligtvis att falla tillbaka i mitt kosttillskott ”missbruk” igen. Haha.

För övrigt kör jag även mycket koffein som PWO fortfarande. Tar uppehåll då och då men just nu har jag börjat igen. Jag blir så friuktansvärt mycket mer taggad av det. 3 koppar kaffe eller två koffeintabletter innan ett gympass gör tamej*an underverk. DMAA är riktigt kul också men tyvärr så är det ju inte helt lagligt längre. Men jag kan erkänna att jag har köpt det då och då ändå. Då blir det genuina MONSTERPASS.

Dagens pass

Nordic Wellness Linnegatan

Benpress
85,5: 12
112,5: 12
130,5: 12
140,6: 11-8-8

Chins
Kv: 11

Rygg/lats övning i cable cross
8: 12-10
7: 11
Kände mycket i typ triceps (?)

Latsdrag med parallellt grepp
8: 12
9: 12-11

Marklyft med böjd stång
80kg: 12
90kg: 7
110kg: 4

Bicepcurls med böjd stång
30kg: 13-12-11

Bicepcurls med båda armar i cable cross
2,5: 9?

Bicepcurls i cable cross med rep, hammercurl style. Ståendes
6,5: 12
7: 13-10
6: 12
5: 13

Samma som ovan fast rakt grepp
5,5: 13

Bicepcurls med hantlar
12,5kg: 12

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *